Autonomy Group heter nya tröjsponsorn för Tottenham Hotspur i Premier League 2010/11.

THFC meddelar idag att den nya tröjsponsorn kommer vara Autonomy, ett företag i IT-branschen som tillverkar mjukvara. Den nya tröjsponsorn blir endast klubbens femte i raden av sponsorer (tidigare har varit Holsten, Hewlett-Packard, Thomson och Mansion.com).

"The Club has today announced our shirt sponsor for the Barclays Premier League. We are delighted to be partnered by Autonomy, a global leader and the UK's largest, pure software company with offices worldwide.

Autonomy är alltså endast för Premier League och klubben meddelar att man söker andra sponsorer för Spurs cupdeltagande, dvs FA Cup, Carling Cup samt Europa cuperna oavsett om det blir Champions League eller Europa League.

Sponsordealen ska enligt uppgifter vara värd £20 miljoner över två år och samarbetet har en option på att förlängas ytterligare tre år.

Avtalet med Mansion.com gav klubben omkring £8 miljoner, så detta är alltså en klar förbättring om man dessutom kommer hitta tröjsponsor för cupdeltagandet. Mycket viktiga pengar för klubben att få in då stora investeringar lurar runt hörnet med ny arena och en helt nytt träningscenter.

"We are now in discussions with several brands regarding the shirt sponsorship opportunity for our Cup competitions which will incorporate the FA Cup, League Cup and European Competitions and will keep you updated."

Klubben meddelar dessutom att de nya tröjorna för nästa säsong kommer släppas 16 Juli. Dessutom kommer de bära de nya tröjorna i försäsongsmatchen mot San José Earthquakes i New York.