80 anmälda THSS-medlemmar till vårresan blev 50st då det stod klart att Spurs-matchen flyttats till måndagkvällen.

THSS Medlemsresa våren 2014

Trots att Sky Sports gjorde allt i deras makt för att förstöra THSS medlemsresa var det ändå till slut femtio tappra som vandrade från pubarna längs med High Road och in på White Hart Lane för att se vårt kära Tottenham Hotspur!

Men vi backar tillbaka några dagar till fredagen då de flesta började att droppa in på London City Hotell som ligger mitt i det område som en gång i tiden härjades av Jack the Ripper. Det är andra gången som detta hotell står värd för THSS medlemsresa. Under eftermiddagen och kvällen var det många som hittade in på vår lokala pub The White Hart som förutom det passande namnet bara ligger några hundra meter från hotellet. Som vanligt var det kul att återse THSS familjen som har en tendens att växa för varje resa och det var mycket glädje och god stämning i detta härliga gäng vill jag lova! Det fick trots allt det bli en ganska tidig kväll efter en lång dag då skulle bli tidig uppstigning på lördagsmorgonen.

Vid kvart i nio var det samling i receptionen för avfärd mot Hotspur Way där vi skulle se Tottenham U18 spela match i Premier League mot Wolwes. Passande nog var det en hel startelva som stod startklara fast redan vid busshållplatsen tappade vi bort en som inte hade hunnit med att fixa sitt Oyster card. En kort bussresa senare bytte vi till tåg som tog oss ut till Turkey Street där livsnödvändig proviant införskaffades inför den stundande promenaden på cirka tjugo minuter. Man vill ju inte torka ut mitt på den engelska landsbygden!

Till slut kom vi fram till träningsanläggningen vid Hotspur Way och vilken anläggning det va! Det finns inte en allsvensk klubb som har en gräsmatta som matchar de som Tottenhams ungdomslag har till sitt förfogande! Vi kom fram en halvtimme innan matchen som vi kom för skulle börja och passade på att titta lite på femtonårslaget som spelade skjortan av Crystal Palace på en och de elva planerna som akademin förfogar över. Jag fick även en trevlig pratstund med en av föräldrarna till en grabb i fjortonårslaget som berättade att han var inne på sitt fjärde år hos Tottenham och att det nu närmade sig den tiden på året då killarna får veta ifall de blir uppflyttade till nästa årskull eller om det är dags att packa väskan för att söka lyckan i någon annan klubb.

Det var riktigt kul att se U18 laget köra över Wolves med 5-1 och det var kul att se att Tim Sherwood och övriga i ledarstaben runt A-laget kom och tittade på ungdomarna efter deras egen träning. Jag lyckades även att få Steffen Freunds autograf på laguppställningen! Den enda spelaren från A-truppen som kom och tittade på matchen vara Aaron Lennon. För den som funderar på att åka ut till Hotspur Way för att titta på anläggningen säger jag bara en sak. Sluta fundera och åk dit! Om man blir törstig av lantluften kan jag tipsa om en pub som ligger på vägen tillbaka till tågstationen.

(En utbrytarklunga av THSS-medlemsresenärerna åkte ut till den nya supermoderna Tottenham Training Ground på Hotspur Way i Enfield några kilometer nordväst norr om White Hart Lane

Söndagen blev lite av en transportsträcka mot matchdagen men jag och några till följde med Peter J Borg på ett äventyr ut i förorten och som av en slump var det återigen en startelva som gav sig iväg mot Romford. Vi såg först Everton krossa Woolwich på en pub nära stationen i Romford och sen tog vi en taxi till en lokalpub för att möta upp en av Peters engelska polare där vi såg West Ham mot Liverpool. På vägen tillbaka lyckades vi att få två spelare ”utvisade” och när tåget kom tillbaka till Liverpool Street var vi bara nio man. Som tur var hittade alla tillbaka till hotellet till slut!

På kvällen hade vi bokat bord för femtio personer på restaurangen som låg precis vid hotellet och det var kul att så många ville komma och äta tillsammans! För att inte peka ut några skåningar och västeråsare väljer jag att inte nämna incidenten med hotellhissen utan den historian kan jag berätta för de som vill på nästa resa! #cliffhanger

Äntligen blev det måndag! Det är inte ofta man säger det men i detta fall var måndagen resans höjdpunkt då det återigen var dags att styra kosan ut mot N17 och White Hart Lane! Man kan nästan känna lukten av hamburgare och stekt lök på High Road bara man sluter ögonen och tänker sig tillbaka!

Drygt två timmar innan avspark var vi ett gäng på drygt tjugo personer som mötte upp med Gary Belsham för en liten mini-tour på WHL. Vi fick gå in i spelartunneln och vidare ut till avbytarbänken där vi kunde provsitta Tim Sherwoods stol och ta lite bilder. Vi såg även Pat Jennings som blev fotograferad med FA-cup bucklan uppe på West Upper! Tyvärr fick vi inte kika in i omklädningsrummet då en del spelare redan hade dykt upp enligt vakterna men det var ändå en häftig känsla av att vara på plats bara några timmar innan match.

Som vanligt var det uppvärmning och uppsjungning på Bricklayers bakgård som gällde innan matchen och det blev väldigt mysigt under taket då det helt plötsligt började regna.

Vi intog våra platser precis bakom målet på South Lower redo att sjunga fram laget till seger men fick ganska snabbt en påminnelse om att det inte går att vinna en match i Premier League genom att bara ställa ut skorna. Men trots det snöpliga 0-1 målet slutade matchen med en härlig 5-1 seger och jag tror att det är många med mig som redan längtar tillbaka till White Hart Lane. Det var kul för THSS att vara på plats när Harry Kane gjorde sin första match från start och dessutom fick göra mål! Det kunde ha blivit två men Adebayor hjälpte bollen in de sista centimetrarna.

Reseledningen vill tacka alla som var med och gjorde denna resa till den härliga resa den var och vi hoppas att vi ses igen på nästa medlemsresa!