Sedan säsongen 2013-14 har Tottenham haft ett samarbetsavtal med det asiatiska livförsäkringsbolaget AIA. Samarbetet syntes specifikt under den säsongen på Tottenhams matchtröjor som användes i cupspel där den något ifrågasatta röda logotypen suttit mitt på framsidan av tröjorna. Därefter har samarbetet vuxit och således har den röda loggan synts på samtliga matchtröjor och marknadsföringen inne på arenan har blivit allt mer frekvent.
Under Tottenhams pågående turné i Hong Kong meddelade AIA tillsammans med ordförande Daniel Levy och Tottenham att man kommit överens om en förlängning av samarbetet till säsongen 2021-2022.
Vilka ekonomiska effekter detta ger i det ”nya” förlängda samarbetet är oklart men enligt brittisk media har tidigare avtal inbringat Tottenham en summa på £16 miljoner per år.
Med andra ord – Ytterligare en viktig pusselbit i Tottenhams övergång till den nya arenan.
Lämna en kommentar