Minns ni i slutet av förra säsongen att Tottenhams sociala medier gick varm med att bekräfta och meddela att man hade nya samarbetspartners till både höger och vänster?
Vi skrev till och med om det i en nyhet som ni kan läsa här då vi skrev om madrasser, vitamintillskott och ”hydrogels”.
Tre saker som skulle gynna spelarna på olika sätt samtidigt som Levy säkrade extra inkomster, mer samarbeten och förstärker Spurs varumärke i det hela.
Nu är det dags igen och denna gång är det den tyska biltillverkaren Audi som kliver in och blir klubbens officiella Car Partner. Klubben meddelar att To Dare is to Do passar bra med tyskarnas Vorsprung durch technik (försprång genom teknik).
Avtalet med tyskarna är på fyra år och det går även rykten om att Audi kommer säkra namnrättigheter, dock inte till nya arenan, utan till Hotspur Ways träningsanläggning. Detta är dock obekräftat, även om det är ett rykte som varit med ett tag nu.
Audi har en historik av samarbeten med fotbollsklubbar och har till exempel just nu samarbeten med Spurs, Barcelona och Real Madrid samt Bayern München.
Och vi är ju inte främmande till Audi Cup som vi deltog i under sommaren 2015.
Inte nog där dock – Spurs meddelar också att IWC Schaffhausen blir klubbens officiella ”timing partner”.
Den snart 150 år gamla schweiziska klocktillverkaren är ytterligare ett namn som Daniel Levy kan lägga till på listan över klubbens nya samarbetspartners.
Det är oklart hur länge samarbetet sträcker sig och hur samarbetet faktiskt påverkar klubben förutom ökad spridning av respektive varumärke. Spurs kommunikation nämner ”multi-year” när man pratar avtalets längd. Vad vi sett på bilder från försäsongen så har Pochettino redan en Schaffhausen-klocka sedan ett tag tillbaka.
Lämna en kommentar